Roskomandzor again accused YouTube of censorship

image

According to Roskomnadzor, “YouTube video hosting, owned by the American company Google LLC, has become a tool in the anti-Russian information war. Recently, YouTube has repeatedly censored the channels of Russian media, public figures, creative teams, sports teams registered in accordance with the law, as well as educational projects aimed at a wide audience and covering key moments of Russian history. “

The agency believes that “In total, Roskomnadzor has recorded 54 cases of YouTube applying restrictions to Russian channels. Among those censored were YouTube channels of Russian independent journalists and mass media with a multimillion audience, including RBC, NTV, TNT, REN TV, Izvestia, Channel Five, Russian Radio, Tsargrad and all-Russian: Channel One, Russia 1, “Culture”, “Zvezda”, “Russia 24”, Sputnik, RIA Novosti. The pages of educational film projects “RZHEV. 500 days on fire” and “Crimea. The way to the Motherland”.”

“On all facts of censorship of the Russian media and socially significant resources, Roskomnadzor sent demands to stop discrimination and ensure free access to information for all users of the video hosting. However, as of March 18, Google LLC has not fulfilled these requirements.” – the regulator warned.

“Once again, we call on Google to immediately stop any restrictions on the Youtube platform with respect to Russian media and resources, to ensure unhindered access to information for Russian users in accordance with current Russian legislation. And we remind you of the measures of technological impact provided for by the legislation in relation to Internet platforms.” – Roskomadzor once again demanded.

Recall that over the past week, Roskomnadzor has issued several warnings about the inadmissibility of censorship of Russian content on YouTube. According to several sources, access to the platform will be restricted in the Russian Federation in the near future.

Start a discussion …